-23 !!!

2kommentarer

Vinterkylan ligger som ett täcke över hela Sverige; från Skåne i söder till Jukkasjärvi i norr, ingen kommer undan i år verkar det som.
När jag åkte hem från jobbet idag kröp temperaturen ner till minus 23 grader! Då vill man helst inte befinna sig utomhus faktiskt.
Och det är massa snö och mer ska det komma. Hur mycket snö finns det egentligen? :) Det som är bra är att det kommer bli en vit julafton hos alla. Det är ju bara tre dagar kvar nu; dan före dan före dan före dopparedan!

Julen firas med våra nära och kära minus mina kära pojkar...Emil är ju i USA (LITE långt att åka) och Linus kommer att vara hos sin pappa, men på juldagen kommer han upp till oss en sväng.
Min mamma och mina systrar kommer i alla fall.
Imorgon kommer Anders´ äldsta son med familj. För den som inte visste det så har Anders två st barnbarn, vilket i sin tur betyder att jag är ihop med en "farfar" :) Världens snyggaste och bästa farfar, skulle jag vilja påstå!


Vinter i Rättvik

// M //

2 kommentarer

Anonym

27 Dec 2010 12:49

Hej Mia!



Vad trevligt här är, och så tar du sååå fina bilder!!



Du har inspirerat mig till att börja blogga igen, så det ska jag göra. Mitt blir ofta om mat, men det gör ju inget. Och jag har en del egen tid och vill skriva mer, så det blir kul att öppna upp sig igen. (Även om mamma och svärmor är mina trognaste läsare.....) Det är en speciell tid det här, när barnen flyttar iväg och man ska hitta sig själv igen, och så kan man dela lite bilder med nära & kära som bor lite här och var! (Jag ska också gå ner 10 kg typ, så det kan ju vara något att ventilera.....)



Kram på dig och tack för inspirationen!

Ulrika

Mia

08 Jan 2011 14:52

Hej Ulrika

Vad glad jag blir att du hittat till min blogg :) Jag ser fram emot att läsa din, när du nu ska sätta igång!

Ja, vi får absolut ventilera dom där 10 kilona med varann ;) Sen jag träffade Anders (min prins) för fem år sen, har jag gått upp 8 (!!) kilo!! Men hellre ett par kg för mycket och vara tillfreds och lycklig med livet, än att vara 10 kilo lättare och olycklig och ensam...Eller hur?

Vi hörs !!

Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej