Finklädda hos Landshövdingen

1kommentarer

Idag söndag 12 december var jag och Anders bjudna på Adventskaffe hos självaste vår Landshövding, Maria Norrfalk.
Strax före 15.00 klev vi in i hennes residens, som dom allra första gästerna, och Anders fick hjälpa till att tända marschaller utanför!

Jag hade min röda klänning på mig; tänkte det kunde vara lite kul med rött i denna juletid och Anders var fin i svart kostym med kornblå slips.

Det var andra året i rad som vi var bjudna på detta event, som är riktigt trevligt med god glögg och massa gottis på det stora pampiga kaffebordet. Man pratar med trevliga människor och får lyssna på fin julmusik av Falu kammarkör.

Smakade årets första knäck *mums* och åt goda färska fikon med ost innan jag högg in på alla kakor och bullar.

Här en glimt av oss som vi såg ut ikväll hos Maria.









För övrigt har det varit en kall helg med ca 15 minusgrader så vi har hållit oss mest inomhus. Igår höll Anders på och grejade i arbetsrummet/gästrummet med våra nya hyllor och alla böckerna. Det har sett ut som ett bombnedslag där hur länge som helst, men nu börjar det ta form och det blir jättebra!

Jag städade och var ner på samhället och inhandlade det som kommer att behövas på vårt GlöggMingel som vi ska ha på lördag. Känns skönt att ganska mycket är förberett redan nu så slipper vi stressa på kvällarna med att handla osv.

Nu är det söndag kväll och jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska göra kväller eller se på Miss Marple.....Får fundera lite....

Kram, Mia

1 kommentarer

ba

12 Dec 2010 21:36

Åh vad fint med dig i rött! Vad trevligt!

Kommentera

Publiceras ej