Sista dan på 2010

1kommentarer

Sista dagen på detta år är fin. Sju grader kallt och solen kikar fram. Jag kan inte låta bli att dra på mig underställ, täckbyxor och mössa och ge mig ut på en skön promenad i Lerdal.
Sambon stannar hemma; är lite trött och sliten efter Englandsresan och kom dessutom hem 03.00 i natt. Så han får stanna hemma och vila i sängen med missarna.

Nyårsafton detta år är lite speciell för mig och Anders; Det är fem år sen vi träffades och nyårsafton 2005 hade vi vår andra dejt som tog plats hemma hos mig i Skräddarbacken, där jag bodde vid den tiden. Dejten var inte planerad utan ganska spontan och vi hade en jättetrevlig kväll.

Ja, efter den kvällen har det blivit många dejter :) och nu är vi "sambosar" och jag har blivit Rättviksbo!

Ikväll ska vi bara vara VI "Tète á Tète". Vi har beställt en 3-rätters-supé som vi ska hämta om ett par timmar och skumpan ligger på kylning!

Tog några ögonblicksbilder på promenaden när jag passerade hus och hem.


Vackert äppelträd


Timmerhus i vinterskrud


Lerdals eget krukmakeri


Ensam lykta i Gärdebyn


Såna här speciella skorstenar ser man mycket av runt Siljan


Vår egen kvarterskrog; mysiga Jöns Anders Gården som har jättebra mat


Då var promenaden över och här står jag och mår bra!

Men nyårsaftonen har ju bara börjat! :)

Kramiz, M

1 kommentarer

Heather i Buffalo, NY

31 Dec 2010 19:17

Gott Nytt År till er!



Kramar från Oss!

Heather, Magnus och Alexander

Kommentera

Publiceras ej