IKEA söndag

0kommentarer

Ja, då var det söndag igen; verkar som att jag har bloggat bara på söndagar på sistone! Hm.....Ja så blir det då & då. Ibland har man mycket skrivlust och ibland har man mindre och på slutet har jag haft lite mindre.

I alla fall så har jag, Anders och syster Pernilla spenderat söndagen på IKEA i Gävle. Det var nog bra att syster följde med för då kunde min kära sambo gå till restaurangen efter en halvtimme, ta en kopp kaffe och läsa "Svenskan"  :)  Jodå, tidningen var med!
När vi hade kollat ut vilka "Billy" hyllor vi skulle ha och noterat hyllplan och sektion, så var Anders nöjd!

Men det gick inte precis någon nöd på syster och mig; vi var naturligtvis i vårt esse och svischade runt med våra kundvagnar mellan ljusstakar, kuddfodral, lakan och gardiner. Ett och annat värmeljus åkte förstås ner i vagnen, as always, men sen hittade jag och Anders faktiskt jättebra mattor att ha nere i källaren och även en läcker tavla som vi ska ha i gästrummet, som vi nu håller på att fixa till.
Lite servetter, nya glas och en vattenkanna för 9 kronor blev det också. Lite julkort och pepparkakor slank ner även det. Tänk att det är så lätt att liksom bara slinka ner saker i den där kundvagnen :)

En av höjdpunkterna när man shoppar på IKEA är förstås den goda lunchen som nästan alltid blir det gamla vanliga, d v s Kotlettrad med ratatouille och bearnaisesås. Så, även denna gång och det var lika gott och vällagat som alltid.

En annan nyhet att inhandla på IKEA numera, till, kanske, mångas glädje och förvåning är detta:



Vi skrattade gott när vi såg denna skylt och jag bara fick lov att ta en bild :) *Ha Ha*

Pussiluss
Mis.

Kommentera

Publiceras ej