Söndagsbabbel...

0kommentarer

Söndag och mörket har precis lagt sig som en mörk matta över Rättvik och Sverige. Klockan är bara drygt 17 på eftermiddagen och nu har tiden med det eviga mörkret börjat när det känns nästan som kväll redan nu fast det egentligen bara är eftermiddag...
Fotbollsljud från TV:n och middagen är avklarad, vi smaskar godis och chips som är kvar sen igår och det infinner sig en slags olustkänsla i kroppen...Vet inte varför...Har känt den till och från de senaste två veckorna och har ingen riktig förklaring till varför. Kanske är det just detta höst- och vintermörker som påverkar mig mer än vad jag tror...Kanske är det en omedveten saknad efter människor jag jag jobbat tillsammans med i så många år, en miljö som varit mitt andra hem i 12 år...? Kanske är det saknaden av Emil som nu varit i USA i tre månader...? Kanske är det en omedveten rastlöshet som gör sig påmind - jag är ju lite av en sökare - men vad är det i så fall jag söker nu? Jag har ju allt jag kan önska i livet :) Kanske är det längtan efter en skön solsemester i fjärran land?

Nä, jag tror helt enkelt att jag bara är lite höstdeppig light och jag tror inte att jag är ensam om detta fenomen...
Men snart ska jag prata med Emil på Skype och det kommer nog att ge mig en stor positiv boost som räcker hela veckan :)

Nog om detta nu!
Kul saker som hänt i veckan: I onsdags var jag ju ledig som vanligt, regnet öste visserligen ner, men vi fick alla våra fönster putsade och dom blev superfina! (Varför har vi inte gjort det tidigare liksom?)
Sen var jag "duktig" och var och gymmade en timme med Camilla.

På torsdagen var det en hektisk dag på jobbet och jag kom inte hem förrän nästan 18. En timme senare åkte jag och Camilla ner på Zumban och shejkande loss en timme och blev jättesvettiga! Det var jättekul och Pamela, som är ledare, tog fram mig längst fram efter en kvart och där fick jag stå och dansa framför hela gruppen! Det var kul :)

I fredags var jag bjuden på afterwork-fest till mitt förra jobb och det var jättetrevligt och roligt att träffa gamla bekanta. Efter ett par timmar på kontoret med pizza & vin åkte vi ner på stan och bowlade på diskobowling. Jag öppnade med två strike och blev lite mallig, men sen danade det bara neråt...Men kul hade vi i alla fall. Sen drog gänget iväg på pub-runda downtown Borlänge och kvällen avslutades vid midnatt. Sov i Borlänge hos syster Pernilla, som också var med på festen.

Det har varit soligt och vackert väder hela helgen och vi har varit ute och promenerat både igår och idag.

Anders opererade ena knät i fredags och jag tog ledigt från jobbet för att kunna skjutsa och hämta honom och vara moraliskt stöd. Passade på att storhandla på ICA-maxi i Mora mellan varven, vilket var välbehövligt eftersom alla lager var tomma.

Oj, nu händer det saker i fotbollen, hör jag....bägge lagen får spelare utvisade, men som tur är så leder favvolaget Manchester City med 2-0!

Ciao!

Kommentera

Publiceras ej