Drygt 30 år har gått...

1kommentarer

Idag var jag på lunchdejt med Tobias på mitt jobb. När jag började jobba på Bergkvist så visade det sig att Tobias också jobbade där. Vi gick i samma klass i låg- och mellanstadiet och har väl inte setts sen 6:an! Så när hans namn dök upp bland alla anställda på mitt nya jobb blev jag både glad och överraskad.

Hur som helst, så blev det lite kul när vi sågs där min första vecka när han insåg att det var jag som hade börjat i receptionen.

"Gud vad lustigt, sa han. Jag pratade faktiskt om dig bara häromdagen med min dotter. Hon frågade mig om min första puss och med vem det var, och då berättade jag att det var en tjej som heter Mia Holm."
"Jag kommer ihåg det så väl, sa han. Du var tjejen som alla ville pussa och så klart även jag, så vi fick ju ställa oss på kö. När det var min tur så var vi uppe på en kulle vid en lekplats och när jag hade fått pussen, så knuffade du ner mig från kullen!"

"Nä!! sa jag....det har jag absolut inget minne av!! Förlåt, jag ber så hemskt mycket om ursäkt!"

Vi skrattade gott åt historien.

Så, idag typ 35 år senare, så var vi då på en vuxen trevlig lunchdejt, arbetskollegor emellan, vi käkade på Insjöns hotell, vilket jag inte varit och besökt än, så det var jättetrevligt. God mat var det också.

Vi babblade om gamla minnen från skoltiden; om personer och om saker vi gjort osv. Han berättade saker som jag hade glömt och jag berättade saker som han hade glömt och den ena tråden ledde till den andra.

Och om nån undrar.....Nä, det blev ingen andra puss av Mia och det blev ingen hämndknuff tillbaks från Tobias heller!

P & K



1 kommentarer

Heather i Buffalo, NY

08 Oct 2010 01:35

SÅ gulligt! :0)

Kommentera

Publiceras ej