Marknadsfynd

0kommentarer

Tog en "stros" genom Rättviks höstmarknad idag. Jag är verkligen ingen traditionell marknadsmänniska, men det är alltid lika fascinerande att titta på allt krafs som säljs. Lika fascinerande är det att titta på alla de människor som bara älskar detta med marknad.

Siljans camping är fullbelagd med husvagnar denna helg och det kryllar av det där lite speciella marknadsfolket överallt! Tänk att det är en viss typ av människor som man ser på marknaden, ni vet säkert vad jag menar. Som idag t ex så såg jag en typisk sådan;
Fastän höstluften var kylig så hade han såna där marknadsshorts med "flames" på, tubsockor och svarta foppatofflor. På överkroppen en T-shirt med tryck på, minns inte motivet, men det var säkert nån sån där text på i stil med "Öl har byggt denna kropp" och sen över den hade han en sån där typiskt marknads-munkjacka med sånt där tjockt lurvfoder i....!!! Ja, hur som  helst så är det intressant att se :)

Vi går samma lilla rutt varje vår och höst och för det mesta kommer vi hem tomhänta, men idag fyndade jag faktiskt en ny plånbok i brunt äkta skinn och priset var endast 100 kronor (!) Var inte ens prutbart.

Annars brukar det alltid bli en burk honung, modell större. Det är liksom det vi brukar handla, min Anders och jag!

Här har jag försökt lägga ut en filmsnutt på mig när jag just har handlat en burk honung, men lyckades inte....
Ska kolla upp det där om det går överhuvudtaget, återkommer i så fall med "snutten" :)

Nu är det söndag kväll och jag har skypat med Emil i 1,5 timme - Det är SÅ kul att prata med honom och kunna se honom på webben. Han mår toppen och var på Homecoming igår, nästa helg ska hela gänget utbytesstudenter åka till Chicago.

Kramen från mig så länge!


Kommentera

Publiceras ej