Min helg

0kommentarer

Helgen inleddes med en hejdundrande 40-årsfest i Hovgårdens bystuga i Borlänge. Det var min vän LG som fyllde och det var ca 120 personer som klämt in sig i stugan minsann! Så, direkt efter jobbet drog jag och Anders till kära syster Pernilla i Borlänge, där vi fräschade till oss och bytte om. Anders var chaufför så jag och syster pimplade lite rött :)
Det var en trevlig och uppsluppen fest och jag stötte på några "kändisar" från min gamla hemstad så det var skoj!
Efter några timmar gav vi upp; man är trots allt lite sliten på fredagar när man jobbat en hel vecka (minus en dag för mig då) *fniss*
Vi släppte av syster och sen fortsatte vi mot Rättaviken, det är ju alltid skönt att somna och vakna i sin egen säng, eller hur?

På lördagen sov vi läääänge och åt mysfrulle läääänge! Solen sken och det var underbart vackert höstväder så vi strosade en sväng på samhället och tänk jag hittade ett par riktigt varma och rejäla vinterdojjor. Ser ut som värsta tantskorna vid första anblicken, vänta ska ni få se hur dom ser ut...


Anspråkslösa men DYRA!! närmare 1000 spänn!!!

Men, alltså, när jag stack ner fötterna i dom så var jag helt såld kan jag säga för dom har riktigt lammull inuti, dom var som jättevarma sköna tofflor och hör här då: Under skon så kan man, på yttersulan, fälla ut små isdubbar *Ha Ha* Så nu är jag väl verkligen tant for real :) But who cares!?

På eftermiddagen blev det bandy - en speciell match mellan IFK Rättvik och svenska mästarna Hammarby. Det var nämligen så att, 1935 så spelade dessa två lag en match som aldrig avslutades p g a dålig is. Så nu, 75 år senare, skulle den spelas om och på nytt (fast inte med samma lagmedlemmar förstås, som ni kanske förstår) IFK Rättvik hade ordnat retro matchtröjor, precis som dom såg ut då när det begav sig 1935. Lite häftigt!

Vi kollade en halvlek och då låg vi under med 0-6.....då åkte vi hem och gjorde oss iordning för kvällens begivenhet som var "Champions of Rock" på Tegera Arena i Leksand.
Innan showen så var vi ute på Bygatan 16 och käkade mat med Åsa, från mitt jobb, och hennes man. Åsa frågade mig i fredags om inte jag och Anders hade lust att gå på Champions of Rock och ut och käka med dom och vi hade så himla trevligt! Och vilken show det var sen, super bra!! Jäklar vilken bra musik Queen har gjort alltså!! Med på showen var bl a Jessica Andersson och så här såg hon ut efter showen. Fick en "glimpse" av henne och tog ett foto i flykten:


Duktig och snygg tjej som inte bara kan sjunga schlager


Idag söndag har vi gjort lite nytta som att städat garaget (Anders) och städat bil (Mia) Ja...jag ska ju äntligen försöka sälja "gamla Bettan" men det är nog ingen som vill ha henne.....Hon läcker vatten som ett såll och blir varm....antagligen är det topplockspackningen som gått sönder och DET är ju ingen billig historia precis. Sen upptäckte vi också att det var stort hål på avgassystemet för hon lät förjävligt när vi äntligen fick start på henne, för batteriet var dött och sen hade ena bakhjulet låst sig så vi gjorde några ofrivillga burnouts här uppe i Lerdal! Ja, ni hör ju själva.....Ingen bra prognos tror jag....Blir nog bättre affär att bara köra henne till skroten, men nu ligger det i alla fall en annons på Blocket. Får väl se om det finns nån stackare som vill ha henne trots alla sjukdomar och handikapp :) Tusen pix har jag begärt men jag prutar gladeligen bara jag blir av med  henne!

Nu stundar skön söndag kväll i soffan med min älskling!

Kramen från mig


Kommentera

Publiceras ej