Onsdag idag = egentidsLYX

1kommentarer

Ja, det är ju faktiskt så.....Onsdagar är numera min egna sköna "lyx"-dag! För er som inte vet, så jobbar jag bara 80% nu sedan jag bytte jobb efter sommaren. Och för mig som alltid varit van att jobba heltid sen jag var typ 20 år så känns det som värsta lyxen! Tisdagar, som egentligen bara är början av veckan, är nu min egen "lill-fredag" :)

Idag har jag träffat Gunilla som hade vägarna förbi Rättvik. Hon har aldrig varit och strosat eller fikat här så jag tog henne så klart till mitt favoritfik Södergårdens Café & Chokladhus. Det är världens mysigaste fik med hembakat i massor och så känns det så där lite gammaldags, nästan som förr i tiden. Kolla bara in deras disk med härliga bakverk.


Hur ska man kunna välja liksom?


Till slut bestämde vi oss för pecannöts-paj med vaniljglass och det var supermumsigt!


Härliga och sprudlande Gunilla

Mitt över gatan från Södergårdens Café ligger min absoluta favvobutik i Rättvik vad gäller inredning osv: Furutorp. Så naturligtvis tog jag med Gunilla även dit, där vi strosade omkring bland alla vackra ting och ögonshoppade för minst ett par tusen. Varje gång man går in där så vill man göra om allt hemma hos sig själv. Kolla gärna in bloggen Livet på Furutorp och njut!

För övrigt har jag bara "varit" idag och pysslat lite, städat lite och tvättat lite. Min ambition var att jag äntligen skulle sortera alla mina papper sen ett halvår tillbaks (!) Men så blev det inte....Men det kommer ju en till onsdag snart och papperna lär nog inte gå nånstans :)

Tjingelig!

1 kommentarer

Gunilla

06 Oct 2010 19:27

Åh, tack goa Mia.

Hur mysigt som helst.

Härligt att få guidad tur i både favoritbutik och supermysigt fik.

God smak!!

Varm kram tills vi ses igen! <3

Kommentera

Publiceras ej