Skitbilen kvar!

0kommentarer

Idag skulle jag ju få sälja "Gamla Bettan". En köpare från Borlänge skulle komma hit kl 14.00 och hämta den; alltså bärga den eftersom den inte funkar just nu. Allt detta visste köparen redan och jag frågade till och med på telefon igår kväll om han verkligen var beredd att betala tusen spänn för den och det var han, sa han.

Klockan 14.20 hade han inte dykt upp eller ringt...Jag blev lite irriterad eftersom jag hade andra tider att passa så jag ringde faktiskt upp honom. Då visade det sig att han och hans kompis inte hade lämnat Borlänge än (!) LITE nonchalant kan man tycka! Men, jodå han skulle åka på en gång. Och snäll som jag är, så väntade jag tålmodigt. Hade Camilla hemma hos mig som moraliskt stöd. Inte för att jag är rasistisk på nåt vis eller så, men jag tyckte det kändes lite olustigt att få hem två st vilt främmande karlar (från Somalia typ) och inte ha Anders hemma. Så min snälla endaste kompis i Rättvik, Camilla, var här med mig :)

Efter mycket om och men dök dom således upp (innan dom förstod hur dom skulle åka.....oh my god....det tog sin lilla tid det också...) Dom synade och inspekterade skitbilen och jag stod vackert och väntade på att få skriva "byte av ägare" lapp.
Men Tji fick jag!!! När kompisen kikade under bilen (han var tydligen proffs på bilar) så såg han hur pass rostig den var i underredet, så då ångrade Hassan (ja, han hette så) sig! Så man kan väl säga att dom vände i dörren och hade åkt sju mil förgäves. Dock ej mitt problem!


Här är hon min lilla skitbil :) Det är nog skroten nästa för henne....

Kanske lika bra....men låter annonsen på Blocket ligga där några dagar till ifall det dyker upp någon som eventuellt vill ha henne som reservdelsbil. Fyra år har vi haft tillsammans.....Skitbilen och jag och hon har gått som en klocka!

Nu blir det ett av mina favvoprogram: Bonde söker fru!

Ciao :)

Kommentera

Publiceras ej