"Snö" överraskning & Zumbaberedd

0kommentarer

Igår kväll blev jag överraskad av Anders när han kom hem. Han hade varit borta ett par dar och igår kom han alltså hem och det var fredag! Jag hade förberett en kycklingsallad och korkat upp en flaska rött, dukat fint med levande ljus och silverunderlägg. Försökte skapa lite stämning och lite romantik, skulle man väl kunna säga.

När vi skulle sätta oss till bords så stod det nånting på min tallrik; det var en svart liten påse som det stod "SNÖ" på och en massa rosa silkespapper stack upp ur öppningen. Jag blev paff och överraskad och Anders såg förväntansfull ut.



Jag blev ju naturligtvis jättenyfiken för jag förstod att det gömde sig ett smycke i presentpåsen. Jag drog upp pappret och kände en smyckesask som jag plockade upp. Öppnade asken och där låg ett jättefint SNÖ of Sweden halsband. Åh vad glad jag blev!


Visst ser det ut som en snödroppe?


Kärleksgåva

Så var det ju det här med Zumba. Zumba är ett av de nyaste träningsformerna, vad jag förstår. Och är en dans-träningsform; typ en mix av latinodanser alltså rytmisk dans. Denna träningsform skapades i mitten av 90-talet av sydamerikanen Alberto "Beto" Perez och har blivt en av de snabbast växande träningsformerna i USA.
När jag hörde talas om det, först nu i höstas, så blev jag supersugen att testa, men tyvärr fanns det inte nånstans i Rättvik. Det fanns pass i Leksand, Borlänge och Falun, men det kändes lite långt att pendla för att träna en timme. Men jag, som har ett förflutet som amatördansare, har verkligen saknat dansen och blev SÅ glad när jag i veckan såg att det kommer att starta ett Zumba-pass på Comax här i Rättvik.

Jag ringde till Camilla, min bästis här i Rättvik, och hörde om hon ville hänga på och det ville hon. Ringde och bokade in oss och det fanns bara två platser kvar; det var nog nån mening med det. Så nu ska vi gå och testa imorgon kl 12 och det ska bli jättespännande.

Insåg dock att jag har zero kläder att träna i.....Visst, man behöver inte ha nåt speciellt på sig och inte det senaste, men eftersom jag inte har tränat ordentligt på flera år och äntligen rensat ut dom där gamla träningspaltorna, som jag hade i garderoben, så hade jag liksom ingenting! Och jag kände att jag inte ville gå dit i mina mysbrallor.....
Sagt och gjort så åkte jag ner på samhället och knallade in på TeamSportia i hopp om att hitta nåt lite lagomt så där att träna i, som samtidigt inte kostade skjortan.
Hittade faktiskt ett längre svart träningslinne + ett par halvlånga svarta träningsbrallor i skönt, mjukt material. Så jag slog till och det kostade bara drygt 300:- totalt.


Voila! Zumba ready :)

Rapport kommer imorgon - feedback hur jag tyckte det var, men jag hoppas att jag får blodad tand så att jag kommer att fortsätta. God knows I need it :)

Nu ska jag ta och sätta på lite färg på den här gamla ekan :) Vi är bortbjudna på middag ikväll.

Till´tomorrow, PUSS!



Kommentera

Publiceras ej