Söndag

0kommentarer

Det är söndag och idag har vi gått över till vintertid, vilket betyder att dagen känns mycket längre idag! Hade klockan på ringning 9.30 och när det ringde imorse så var hon ju bara 8.30 egentligen :) Var skönt att få sova länge. Vi kom i säng ganska sent igår kväll efter en jättetrevlig kväll med middag och vin hos Anna och Ulf; ett par som bor lite ovanför oss här i Lerdal.
Långfrukosten var ju given, som vanligt; lite TV4-morgon-tv och när klockan var 11 så var det dags för mig att göra mig iordning och förbereda mig inför Zumban. Det var ju inte direkt nån vits att ta en dusch innan, så det blev några vattenstänk under armarna och på med lite deo sen drog jag på mig min nya outfit och knallade ner till Camilla som skulle ta bilen. Vattenflaskan var givetvis med och jag kan lova att jag slurkade i mig allt innehåll under detta träningspass som visade sig var jättesvettigt men otroligt kul.

Lovade ju att rapportera vad jag tyckte om Zumba och jag kan säga att det var jätteroligt. Det var högt tempo till Latinorytmer och det var mycket svänga på rumpan och höfterna. Jag och Camilla dröp av svett efter en timme och det kändes riktigt härligt och skönt!

Det som skulle bli ett prova-på-pass visade sig sedan bli ett helårsmedlemsskap på Comax/T.O.K.A-centret och vi blir 349 kronor fattigare i månaden! Men, va fan.....Som jag skrev på Fejjan; Jag har liksom befunnit mig i nån slags dvala dom senaste åren, och inte motionerat mycket alls.....vilket oxå visat sig på kroppsformen och på vågen....Not fun at all.....Så nu ska jag och Camilla ta nya friska tag och bli lite mer hälsosamma och träna lite mer och det känns bara kul.
Nästa Zumbapass är på torsdag och det har vi redan tecknat oss för.

Nu är det snart kväll och jag och Anders sitter i soffan och söndagsmyser med lite godis (!) Vi är ganska trötta.....Så vi får väl se om det blir en tidig kväll eller om vi piggnar till och orkar se nån film senare eller nåt.

PUSS så länge

Kommentera

Publiceras ej