Modell Mia

2kommentarer

Då var jag här igen! Lovade ju det... :) Som sagt, i helgen fick jag vara modell för en dag och jag hade inte tänkt avslöja mig, men jag gör det ändå, att det en gång i tiden var en hemlig dröm. Med en gång i tiden menar jag typ för 30 år sen när jag var mitt i tonåren och när man sökte bekräftelse och ville vara så fin som möjligt. Kommer ihåg att jag skickade efter böcker med massa tips som kunde vara bra att ha om man ville satsa på att bli modell eller nåt liknande; det var allt från make-up till hur man går och står osv. Ja herregud vad man höll på ett tag :) Men jag tror inte jag är ensam om att ha haft drömmar om liknande när man var yngre.

NU vet jag åtminstone mina begränsningar och kan tänka mer realistiskt, men jag ska avslöja en liten rolig kuriosa för er som inte vet.....
Jag har faktiskt varit med i en skönhetstävling en gång i tiden !! Japp!! Jag har deltagit i Miss Kos (ni hör ju själva vad seriöst det låter) och året var 1985 (!) Jag var 19 år och tyckte det var jätteroligt och spännande. Det var mindre kul när jag, i bikini, skulle gå upp för en trappa i höga pumps och gå över en hängbro och tillbaks och då jag kommer till sista trappsteget, snubblar och liksom ramlar framåt och upp på bron. Ett under att jag inte drullade ner i poolen som var 3-4 meter nedanför *Ha Ha* Kan skratta åt det nu, men gissa om det var pinsamt just då när ett par 100 människor stod och tittade på. Nä....det var nog då som jag insåg att jag aldrig kommer att ha en karriär som modell. Jag gick ju heller inte vidare till final ska jag villigt erkänna!

Men nu har jag alltså fått agera modell för en dag och det var sjukt skoj. Jag, syster Pernilla och bästa Susanne var i Västerås på "The studio" och blev stylade med make-up osv. KLäder stod man för själv och man tog 60 bilder totalt. Vi var helt spralliga och lite pirriga förstås, men vi hade smugglat in lite rosé som vi smuttade på mellan varven i smyg *fniss*  och jag tror vi slappnade av en smula efter ett glas eller var det två?

Här kommer lite bilder från äventyret.


Min söta sminkös Kristin


Sminkad och klar och förväntansfull


I studion i första "shootet"


I stol á la King-Size


Stass & "shoot" nummer 2


Min egen favvobild

Ett axplock från mina bilder - en dag värd att minnas och rekommenderas starkt!

Kramen från mig

2 kommentarer

Heather i Buffalo, NY

29 Sep 2010 03:44

WOW min favvo var oxå den blåa! =) Men alla var vackra! Va häftigt med en Modell För En Dag resa!



Hälsa Sus!



Kram från oss i Buffalo!

Åsa på jobbet

29 Sep 2010 06:43

Jättefina bilder, Mia! Så kul ni måste ha haft! Kul att göra det tillsammans sådär. Kram Åsa

Kommentera

Publiceras ej