Great weekend

1kommentarer

Tisdag och snart inne i halva veckan redan (!) Uj vad tiden springer.... Helgen spenderades i huvudstaden och vi åkte redan på fredag morgon, Anders & jag. Masexpressen var bekvämt och bra och kl 11 var vi framme. Jag hade bokat en make-up via en Smartbox som jag fått av Anders och som jag nu tänkte utnyttja innan vi skulle bege oss till syster Lindas examen. Men när vi hade checkat in ringde min mobil och då hade min make-tjej blivit akut magsjuk... Tråkigt men ingenting att göra åt. Så då var det bara att börja sätta på sig ansiktet själv! När vi var klara promenerade vi bort mot St.Eriksplan där vi mötte upp mamma och Freddy för att få lite lunch i oss innan examen-ceremonin. Vi slängde i oss en snabb Thai-lunch och sen var det examen för hela slanten i drygt två timmar. Lillasyster Linda är nu utexaminerad sjuksköterska -Bra jobbat sis!

På kvällen samlades vi på Långbro värdshus där krögaren heter Fredrik Eriksson, känd från både det ena och det andra vad gäller "kockande" och har ofta synts i TV-sammanhang. När vi satt i baren och tog en drink före maten så kom han ut till bartendern, varvid jag passade på att gå fram och hälsa! Egentligen gick jag fram av en anledning; en facebook-vän hade nämligen bett mig hälsa till honom om jag såg honom och när jag nu såg honom så gick jag resolut fram och sträckte fram näven.
Det var bara det att han inte alls visste vem vederbörande var som jag hälsade från....!! Lite pinsamt, jag trodde ju dom kände varann, men han var jättetrevlig och frågade var vi kom ifrån och vi stod och pratade en stund. Typiskt mig!!! ÅH!!!
Ska förtälja att maten var helt underbart god och jag rekommenderar verkligen att gå dig och äta om man har möjlighet. Att personalen var jättetrevlig och serviceminded gör ju inte saken sämre precis.

På lördagen strosade vi på stan och så kollade vi en 3D-film om dinosaurier på Cosmonova. Det var häftigt!

Dagens höjdpunkt var sedan 70-tals-show på Golden Hits. Vi fick bästa bordet nästan tror jag och showen var superduper bra! Maten var dessutom fantastiskt god.

Här några minnesbilder från kvällen.


Kolla vad nära scenen jag sitter :)


Proffsiga Lisa & Carolina gör Elvis-nummer


2 X Viktor i förgrunden - superduktiga killar!


Kajsa hade bästa sångrösten


Ena Viktor i hårdrocks-numret


Hela gänget rockar loss!


Glad & nöjd Mia

Vi stannade sen kvar på nattklubben och stuffade loss, det var så himla kul. Känns som jättelänge sen vi dansade min hunny och jag. Sen somnade vi gott i sköna hotellets säng och sov ända till 10 på söndagen. Åt hotellfrukost (= lyx) länge och väl och åt så klart alldeles för mycket, så där som man gör när man bor på hotell bara för att man tycker att det är så himla mysigt och gott.

Masexpressen tog oss även hem och vi har fått en helg att minnas!

Tjingeling och kram/Mi@

1 kommentarer

Ulrika Sandnabba

30 Jan 2011 17:20

Vilken dunderhelg!!!!

Kommentera

Publiceras ej