VINTER

0kommentarer

Det är sjätte dagen på det nya året och vi är lediga; det är trettondagen. Jag var ledig igår också och kommer även att vara ledig imorgon, på min födelsedag :) Sen är det helg och det betyder jag är ledig fem dagar på raken - LYXIGT värre tycker jag, en fin början på det nya året!

Vi sov länge, Anders och jag. Vi gick och la oss jättesent, jag tror klockan var 00.30 och det är sent för att vara vi. Sen kom Bella och pockade på uppmärksamhet från kl 08.00, men då kändes det fortfarande som att det var mitt i natten, tyckte jag, så jag somnade om och vi gick inte upp förrän 10.30 (!!) Jag vet...Vi är värre än tonåringarna *fniss*

Vi åt en sen frukost framför tv:n och sen blev vi sittandes där och tittade på "Madicken på junibacken" - Astrid Lindgrens berättelser är ju helt underbara, det spelar liksom ingen roll om man är vuxen eller barn; dom är lika underhållande för alla.

Men sen blev det dags för en promenad, trots busvädret. Det hade snöat hela natten och det snöade fortfarande. Men vi tog på oss massa kläder och bestämde oss för att vi skulle knalla ner mot Långbryggan, och så blev det.


I bakgrunden syns Rättviks egen fallos-symbol - det stora isberget som pryder Siljan utanför Långbryggan


Eller är det en stor vit Barbapappa? ;)

Hur som helst, så är det vinter i bokstavlig mening idag! och det kanske syns på bilderna också.

Kram M

Kommentera

Publiceras ej