Mycket har hänt!

1kommentarer

Ja, så sant som det är sagt; mycket har hänt och jag har blivit en "fru" :)

Åter igen har det tagit sin lilla tid sen jag skrev något här om mig och mitt liv...men det har varit lite fullt upp med förberedelser osv inför bröllop! Japp, jag har gift mig- vilket jag tror att ni redan vet....ni som brukar läsa min blogg eftersom vi även ses på facebook.

Men jag börjar i omvänd ordning.

Ett par dagar efter bröllopet satt jag på nätet sent en kväll, klockan var nästan midnatt, när jag, av en händelse, kikade in på BlondinBellas Webshop www.bellme.se Jag har ju gjort några fynd där förut och nu när jag kikade på dagens vara så blev jag helt såld. Framför mig på bilden var de mest läckra högklackade skor jag sett på länge! Ett par rosa skinn-sandaletter med ungefär 10 cm silverklack, från " sixteen minutes of fame". Ordinarie pris 1050:- men här och nu endast 249:-


Can You blame me?? ;)

Ok....Dom kanske inte är dom mest praktiska dojjorna att klacka omkring på, men håll med om att dom är jäkligt snygga!?

Efter bröllopet åkte jag och min man (hi hi....låter lite högtidligt och nytt på nåt sätt) iväg ner mot Växjö, till min far, där vi skulle hämta vår bröllopspresent som vi fått av honom.
Vi har nämligen "blivit med" husvagn (!) Believe it or not!! Ni som känner mig, vet nog att husvagn kanske inte är det första som man förknippar mig med. Jag är ju ganska bekväm av mig och har aldrig gillat campinglivet. Åtminstone är det så jag har trott i alla fall.
När vi nu fick frågan om vi skulle vilja ta över min fars husvagn, en Adria från -99, så började vi att prata om det och diskutera och efter ett tags pratande så verkade det helt plötsligt jättekul att få en husvagn, så vi tackade ja.


Far & jag framför husvagnen


Far & min Anders

Lite pirriga skulle vi då åka iväg på vår pilgrimsfärd! Målet var Kungshamn på västkusten. Efter ca 45 mil och ett stopp hos faster Pia i Borås, där vi fick en god lunch, kom vi så fram till Viggersvik camping. Som tur var så fanns det den dagen många lediga platser att välja mellan, så vi såg ut ett område med tre lediga platser bredvid varann, så att vi skulle ha gott om rum att parkera och installera oss med vårt nya ekipage.

Efter mycket om och men, och efter hjälp från snälla "husvagnsgrannar", var vi på plats. Vi stannade i tre nätter och gjorde flera små dagsutflykter till små "pärlor" utefter kusten; så som Smögen, Hunnebostrand, Fjällbacka och Grebbestad.
Anders´ son Arvid jobbar denna sommar som bartender i Kungshamn så vi fick gott om tillfällen att träffa honom.


Far & son i hamnen i Hunnebostrand


Vi avnjöt varsin halv nykokt hummer på HummerAkademin i Hunnebostrand. Gissa om det var gott?

Vi besökte också, som sagt, Fjällbacka, vilket jag tyckte var speciellt roligt eftersom jag har läst samtliga av Camilla Läckbergs böcker. Dock verkade det lilla samhället ovanligt lugnt....inga mord i siktet så långt ögat nådde!


Min äkta hälft på bryggan i Fjällbacka

Det har snart gått två veckor sedan jag blev fru Rosén och lovade Anders evig kärlek och trohet. Så, imorgon firar vi alltså 2-veckors jubileum :)

Den stora dagen D var lördag den 2 juli och det var en fantastisk dag! Det finns så klart mycket att skriva om allt som hände denna dag och flera hundra bilder att visa, men det är ju stört omöjligt att få in det här, så jag har valt ett axplock.


Min mor & mina söner + övriga gäster i väntan på brudparet


Min "högra hand" denna dag, käraste syster Pernilla, kollar så att kusten är klar och att alla gäster är på plats


Vi skrider in i Stiftsgårdens kapell


Framme vi altaret innan akten börjar


Nu börjar akten....och jag var riktigt tagen av stundens allvar


Musikanten "Kekke" spelar piano och sjunger "För att du finns" - Jag är rörd.


Min Emil spelar "För kärlekens skull" tillsammans med Kekke - Vackert!


Rolig bild på min vackra bukett och mina "bröllopsben"  :)


Käraste syster Linda med lilla Elin i famnen. I förgrunden pappa Christos och till höger min vän Camilla


Den obligatoriska kyssen utanför kapellet - Nu är det klart!!


Lyckliga


Nygifta


Vi lämnar kapellet i en A-Ford från 1929


Brudgum med dotter Elin, som var vår fotograf för dagen!


Dags för bröllopstårtan


Och bröllopsvalsen till "Blue moon"

Vi hade en underbar dag!! Synd bara att den gick så fort...Efter festen knallade jag och Anders bort till JönsAnders gården där vi hyrt en stor svit, bara för oss själva. Kvällen avslutades med bubbelbad under bar himmel och med "Gula Änkan" champagne & jordgubbar! Kan det bli mer romantiskt liksom? Sen sov vi som stockar hela natten igenom.....nästan....

Kram från "nykläckta"
fru Rosén


1 kommentarer

Ulrika

15 Jul 2011 16:18

Ja, här sitter man och småsnyftar, så fint och underbart och romantiskt allting, och er lycka är så tydlig!! Och så beskriver du det sååå fint! Jag är glad för er!

Kommentera

Publiceras ej