Golf i solskenet

0kommentarer

Idag tog vi oss en liten repetitions-golf-kurs, jag och min käre man :) Nr två i ordningen denna sommaren (ja, inte man alltså, utan lektion) Det har ju tyvärr inte blivit så mycket av den varan i år, d v s att golfa.

Vi har ju liksom haft en massa annat för oss, som att gifta oss till exempel :) Men men....Visst, tid kan man ju alltid ta sig, men det har liksom inte blivit av bara.

Så idag hade vi bokat tid med Magnus på Rättviks golfbana. Det var nödvändigt, kan jag förtälja. Även om Magnus sa att jag var "grym" (växte några centimeter då...*fniss*) när jag fick på några riktigt bra slag! Thankyou very much Magnus!

En hel timme drygt stod vi på rangen och bara slog och slog och så slog vi lite till. Testade dom flesta klubborna och bollarna bara sprutade ut! Vissa slag var helt värdelösa och ibland träffade klubban inte ens bollen, men så......helt plötsligt så kom det där jättebraiga slaget när det liksom bara säger "ping" när klubban träffar bollen och då vet man.....att YES där satt den!


Glada pojkar med "drivern" i högsta hugg :)


Vår instruktör Magnus pekar än en gång ut, för Anders, VAR man ska träffa bollen nånstans


Fru Rosén redo att ta sig an några "hål" på banan, eller?


Ok, I´m redo med min dyra driver, kom igen bara!

Vi gick fem hål på Rättviks 18-hålsbana och det kändes faktiskt helt ok. Blev lite stolt; på bana 3 kom jag upp på "green" på andra slaget (!) Jag sa att det måste ha varit en jäkla tur, men Anders sa att jag hade fått på ett par riktigt bra slag :) Och så var det nog. Kändes jättebra i alla fall!

Vi hade några underbara roliga och soliga timmar innan vi kände att koncentrationen tryte och det började kurra i magen. Kul när man kan göra nåt roligt tillsammans.

Kram
// M //

Kommentera

Publiceras ej