Jag + häst

1kommentarer

Jag har börjat rida igen efter nästan 30 år (!!) Ja! Jag vet, det låter som ungefär hundra år sen, men det är BARA 29....om jag räknar rätt:)
Red mycket i min ungdom (är jag gammal nu?) Ja, ja....Hur som helst så har jag tagit upp ett av mina gamla intressen, vilket var hästar och ridning.

Jag har faktiskt Patricia att tacka för det. Hon ville så gärna börja rida när hon kommt till oss, så vi kollade runt lite grann bland hästgårdar och ridskola osv. Vi fastnade för "Bonde Susannes" hästgård med islandshästar så vi åkte dig och kollade in stället och pratade med Susanne, en mycket trevlig "dam", för övrigt.

Det hela slutade att Patricia OCH även jag anmälde oss och vi började rida redan veckan efter. Nu har jag varit där två gånger; senast i måndags och det är SÅ himla roligt alltså!  Och mysigt :) Dom där islänningarna är verkligen charmiga, snälla och trevliga att rida.


Jag med Wille :)

Ridningen då, kanske någon undrar ? Ja, jag är glad att säga att takterna sitter kvar. Det är väl lite som när man en gång lärt sig cykla, då kan man det resten av livet. Men visst....fick lite träningsvärk på konstiga ställen efter första gången :)
Längtar redan till nästa måndag!

*Gnägg*

//Mi@//

1 kommentarer

Heather Lundquist

16 Sep 2011 14:01

Jag ska borja snart ocksa! Kul att du red ocksa nar du var yngre! Det var 20 ar sen for mig, men forra var sa red jag min morbrors vildhingst hahaha! Jattekul var det...



kram

Kommentera

Publiceras ej