Med Jaana i Stockholm

2kommentarer

Sen jag började nytt jobb i våras så har jag lärt känna många nya trevliga människor, och däribland finns Jaana. Vi började nästan samtidigt; jag bara två veckor efter henne. Jag vet inte, men vi liksom "fann varandra" nästan på en gång. Hon är en jättemysig och kul tjej som jag nu haft privilegiet att få spendera fyra dagar i Stockholm med.

Vi har varit på baskurs för nyanställda inom Domstolarna. Jättebra grundäggande kurs när man inte har så mycket "kött på benen" vad gäller lagar, uttryck, sekretess, vad gör egentligen polisen & åklagaren? osv.
Så nu är vi fullproppade med ny kunskap och vi är även fullproppade med massa fika & mat :) Man äter ju liksom mest hela tiden när man är på konferens :) Magen är lite större nu....so to speak...

Vi hade tur med vädret för på eftermiddagarna när kursen var slut var det soligt och varmt. Vi promenerade och strosade i vackra Stockholm varje dag.


Jaana leker tittut med Evert Taube på Järntorget Gamla stan :)


Vid vattnet på väg från Fotografiska muséet


Jag vid samma ställe


Söta Jaana dricker Cappuccino vid Stureplan med shoppingpåsarna i högsta hugg :)

Vi hade verkligen jättetrevligt och hade tur i oturen att hela eftermiddagen, sista dagen, blev inställd. Då passade vi så klart på att bara strosa, fika och shoppa :)

Kramelikram
// M //

2 kommentarer

Heather Lundquist

10 Sep 2011 21:44

OH var ni i Stockholm? Dar vill jag garna bo... eller nara till den... men iaf vill jag tillbaks till Sverige! Vackra vackra Sverige....



kramisar,

Heddan

Sus

11 Sep 2011 14:41

Å va härligt! Nyttigt att lära nytt och mysigt att bara få komma iväg. Kul att du har det bra på jobbet och att du trivs så bra med nya kollegorna. Kram

Kommentera

Publiceras ej