Nödig chaufför

0kommentarer

Apropå ingenting så hände nåt väldigt annorlunda härom morgonen när jag och Anders var på väg in för att jobba.
Vi hoppade, som vanligt, på buss nr 70 som har destination Falun. Vi märkte ganska snabbt att busschauffören körde jättefort, ja som en galning faktiskt!
I Rexbo, eller nåt sånt, sa jag till Anders "Men herregud vad han kör fort!" Jag tittade till mot chauffören och såg till min förvåning att det ju faktiskt var en kvinna!! Ok.....måste väl erkänna att även dom kan köra som galningar :)
Hur som helst, efter ett tag igen, så stannade bussen vid en busshållsplats. Ingen klev på, men det som hände var att den kvinnliga "galna" chauffören drog i handbromsen och stövlade bakåt i bussen i full fart. När jag tittade vad som fanns där bak så såg jag att det fanns en toalett där och chauffören bokstavligen rusade in där och låste om sig.

Ovana vid denna situation så började förstås dom flesta i bussen att skruva på sig och le lite lätt, för det här var ju inte precis en vanlig syn när man sitter och småsover i bussen klockan 7 på morgonen!

Efter ett par minuter stövlade hon ut igen och gick med raska steg mot ratten igen och hon rörde inte en mn. Man kan ju bara sia om vad som hände där inne ;)

Ja, det var en annorlunda och kul bussfärd!

Tjoho
//M//

Kommentera

Publiceras ej