Dag 8 Gotland

0kommentarer

Nu sitter jag här i vår mysiga lilla husvagn och zippar på ett glas rött (sista dropparna ur boxen) med min kära make som jag, för övrigt, firade BomullsBröllop med igår :) Puss på dig min älskling! Tänk att vi nu har varit gifta i ett helt år! Det är ju makalöst vad detta år har gått fort.

Jag spenderade ett-årsdagen lapandes sol vid poolen/beach club här på Tofta och Anders var ute på en fem mil lång träningsrunda på cykeln. På kvällen tog vi buss in till Visby där vi bokat bord på restaurang Kalas vid hamnen. Det var en underbar kväll och vi njöt verkligen av god mat och vin/öl. Innan vi drog in till city hade vi sprättat en dyr fin champagne som vi fått i bröllopsgåva ("Pol Roger").

För övrigt har vi förlustat oss med lite av varje och utforskat Gotland så mycket vi har hunnit. Vi har besökt LummelundaGrottan - kan rekommenderas. Vi har andats havsluft bara 150 meter bort från husvagnen där vi grottat ner oss i någon skön sanddyn både mellan sol och regn fast mestadels har vi haft sol!

Denna sista dag har spenderats på cykeln, en sisådär 5 mil (!) Vi tog färjan över till Fårö och upptäckte denna vackra och mysiga lilla ö "by bike". Vi besökte bl a Sudersand Strand, det sägs att den är en av världens vackraste stränder, och visst den var otroligt fin - nästan som Thailand! så, dit kan jag verkligen tänka mig att återvända. Turen forsatte mot norraste delen av ön; Langhammaren, där vi fick beskåda jättehäftiga raukar! Sen cyklade vi vidare förbi Digerhuvud, ett naturreservat.
Ja, det var en rejäl tur vi gjorde och när vi äntligen var framme vid färjan igen så var, åtminstone jag, rejält mör!

Lite solbränna har man väl fått också på köpet :) Och det är ju inte så dumt!

Nu har vi förberett oss för avfärden hem imorgon; Anders har tagit ner förtältet och jag har småplockat och grejat med andra saker.

Tänk att när man går mellan husvagnen och duscharna om kvällarna så ser man åtminstone 6-7 harungar som skuttar omkring på gräset! Dom är jättesöta och om jag kunde så skulle jag plocka hem ett par stycken :)

Hej då Gotland! It was nice too see you and I hope to see you again sometime in the future!

// M //


Kommentera

Publiceras ej