Fullt Ös

0kommentarer

Det har varit fullt upp sista tiden och jag har flängt hit & dit både inom jobbet och privat - Pust! Tyvärr har bloggandet fått stryka på foten - har helt enkelt inte haft tid, så nu har jag många bilder att visa och berätta om :)
Förra tisdagen tog jag tåget från Falun med destination Jönköping för att delta i en teknikutbildning som pågick i två dagar. Jag har aldrig varit i Jönköping och hade förväntat mig en ganska tråkig stad, men ack vad jag bedrog mig. Den är jättefin och lite sådär smågullig med kullerstensgator, Vättern med den långa piren och massa uteserveringar. Bodde på hotell Savoy som visade sig vara ett väldigt fint hotell. Blev mycket positivt överraskad när jag klev in i rummet.

Läckert eller hur?

Vi var en trevlig grupp på 11 "elever" och tre "lärare" och alla kom från olika håll och kanter; från Gällivare uppe i norr till Lund nere i söder.

Ann-Sofie, Kerstin och Maria utanför kyrkan i centrala Jönköping


Jag och jättetrevliga Ulf Roos - IT ansvarig och en av kursledarna


Engagerade kurskamrater


Evelina och Christian på Tekniksupport

Lämnade ett varmt och soligt Jönköping på torsdag eftermiddag för återvända hem till Rättvik...

Efter en resa med tre tågbyten var jag äntligen hemma igen, bara för att packa om väskan och morgonen därpå åka till nästa utbildning i Västerås.
När jag kände mig fullmatad med utbildning så satte jag mig på ytterligare ett tåg - nu mot huvudstaden - där Anders redan befann sig och där vi skulle spendera helgen.

Ena syftet med Stockholmsresan var att besöka Svenska Afghanistankommittén där Anders ska börja jobba i höst. Känns viktigt även för mig att få ta del av människorna och få veta lite mer på djupet vad kommittén arbetar med. På fredagkvällen var vi på ett mingel på själva kontoret och det var riktigt trevligt att få träffa dom som jobbar där. Dom var även väldigt positiva att se mig där och att jag var så intresserad. Alla frågade vad jag tyckte och kände inför det som komma skall, nämligen att Anders åker till Afghanistan och jobbar. Många frågade också om jag tänker åka och hälsa på, vilket jag så klart planerar att göra.
Hela lördagen satt vi med på årsmötet och jag fick hälsa på Naimullah; administrativ chef på kontoret i Kabul. Han var väldigt trevlig och rolig.

Kvällen spenderades så klart framför TV:n där vi såg Loreen vinna eurovisionsschlagerfestivalen, men innan dess hann vi med en jättegod middag på "Little India" vid Mariatorget.
Söndagen blev en händelserik dag och kväll. Vi började med att gå till hotell Sheraton där Lasse Bengtsson visade sin film som han nyligen har gjort i Afghanistan. Den var mycket intressant och gav mig ytterligare en inblick i hur Anders vardag kommer att se ut framöver.

Lasse och hans efterträdare

Eftermiddagen spenderade vi som turister; vi åt en god pastalunch i Gamla stan och vädret var så varmt och skönt att vi kunder sitta ute.
Min snygge man väntar på maten


Jag utanför slottet


Fikatajm!


Mums!

Till alla vintage-/& secondhandälskare vill jag här ge ett tips på en JÄTTEBRA butik som dessutom är stor och där man kan gå omkring och kika, prova och fynda massor!
Beyond Retro som ligger precis vid T-baneuppgången Zinkensdamm på söder.

Check it out - You´ll like it!

Helgen avslutades på ett mycket speciellt sätt, nämligen med en luftballongsfärd över Stockholm stad. En bröllopspresent som jag och Anders fick av Anders familj när vi gifte oss förra sommaren. Nu kunde vi äntligen utnyttja presentkortet.
Förberedelser


Jättetrevliga Helena & Jocke som också flög denna vackra sommarkväll




Mycket och hårt jobb innan den flyger


Äntligen uppe i luften och jag är inte livrädd!




Vår duktige pilot Anders som har 30 års erfarenhet av ballongflygning


Stockholm var extra vackert denna försommarkväll




Jag inuti ballongen fast på marken - nöjd och glad efter en häftig timme uppe i luften

Klart Slut från
fru Rosén



Kommentera

Publiceras ej