HöjdarLördag

0kommentarer

Vilken jättebra dag det har varit idag! Vid 10-tiden gav vi oss iväg, jag & Patricia, till Smårsgården ute i byn Blecket för att ge oss ut på en två-timmars ridtur. Jag red min favvo Wille och Patricia sin favvo Kongur. Det var så härligt och jag riktigt kände hur lycklig jag blev när jag satt där på Willes rygg och töltade i lite lagom takt genom den vackra naturen. Vi red genom trollskog, på stigar, på skogsvägar där vi galopperade och vi red förbi otroligt fina sommarängar där det lyste av både gult och lila. Och det var tyst... och stilla... 

Ett av Susannes fina islandshästar har varit dräktig och skulle föla vilken dag som helst och idag fick vi veta att den lilla bebisen föddes natten till vår nationaldag. På vägen hem stannade vi vid hagen där det lilla bebis-stoet stod och mumsade lite gräs bredvid sin mamma.
Tre dagar gammal


Mor och dotter


Sötnos!!

Efter dusch och lunch bar det iväg till Tällberg och Klockargården där jag och Anders äntligen skulle utnyttja bröllopspresenten vi fick förra sommaren av mina systrar + sambo. Vi fick avnjuta en het och lyxig choklad-massage (!)  -  Nej det var inte Marabou mjölkchoklad som vi blev insmetade med -  :)  Utan en varm chokladolja som masserades in - doften var ljuvlig - och massagen helt underbar. 50 minuter helkropp blev det och sen fick vi varsin kopp varm choklad med vispgrädde och praliner.

Chokladmassagen skulle vara uppstramande och slimmande och skulle sätta fart på endorfinerna i kroppen och tydligen så stämde det där med endorfinerna för när vi kom hem så hamnade vi i sovrummet där vi hade lite mys-pys ;) Ja....ni vet vad jag menar... Som sagt, vilken bra lördag!

För ett par timmar sen kom min Linus med tåget och Emil knallade ner och mötte honom. Det var ett tag sen vi sågs och han var här hos oss i Rättvik, så det var jättekul att träffa honom igen!
"Du sa ju att vi skulle se glada ut"

Min fina killar - Emil & Linus

Vi åt våfflor med sylt och glass till kvällsmat - det var mums!!
Kram
//M//

Kommentera

Publiceras ej