Vasaloppshelg

0kommentarer

Vi var bjudna på Vasaloppets bankett i lördags kväll. Det kom sig av att Anders var anlitad att jobba som ciceron/konferencier vid invigningen i fredags.
Banketten hölls på Högfjällshotellet i Sälen och vi bodde på Mora hotell, så det kom bussar och hämtade alla oss som bodde där.

Det var kul att få dressa upp sig lite mer än vanligt och ta på sig höga klackar; det blev den "lilla svarta".

Vi åt god lokalproducerad mat med läckra viner till; pilgrimsmusslor med parmesan till förrätt, renfilé med björnbärssky till varmrätt och vit chokladpannacotta till dessert. Det var *mums* :)

Till middagen var det underhållning i form av Kalle Moreus, Anna Sahlene och Patrik Isaksson och eftersom vi hade blivit bordsplacerade vid ett av borden allra längst fram mot scenen så såg vi jättebra!


Jag & Anders vid bordet 


Sahlene ackompanjerad av Kalle med band


Nu har jag hört det själv med egna öron; Patrik Isaksson och Sofia Rågenklint är inte längre ett par, han sa det själv! För en gångs skull tror jag skvallertidningarna hade rätt...


Jag smög till mig en minut med otroligt vackra Sahlene, som sa att jag var jättelik hennes mans ex!Komplimang?? Eller ?? Jag tolkar det lite som jag vill :)

Efter en otroligt trevlig kväll gick kosan tillbaka till Mora där vi somnade gott och sov ända tills mobben larmade klockan 07.30 (!) Efter en mumsig frukost åkte vi hem till Rättvik och plockade upp Emil och Patricia och sen åkte vi tillbaka till Mora igen för att kolla på Vasaloppet IRL.

Vi tog plats på solsidan nära målet så att vi skulle kunna se när vinnaren stakade sig i mål. Solen strålade och det var otroligt vackert väder med dom bästa skidförutsättningarna.

Ca 3,38 efter start åkte Jörgen Brink in som vinnare med Daniel Thynell tätt efter som god tvåa.

Efter lite käk i VIP-logen tog vi bilen och åkte upp mot Oxberg där vi spenderade en timme och kollade på alla hundratals "vanliga" skidåkare som svischade förbi.
Otroligt kul att beskåda loppet på plats, det blir garanterat fler gånger.


Patricia, Emil och jag framför "the man himself" Gustav Vasa

Kram
M

Kommentera

Publiceras ej