Ridtur

2kommentarer

Igår var det säsongens sista ridning och då red vi ut i skogen med Lina. Det var en härligt vacker och solig vårkväll så det var verkligen perfekt att rida ut i det fria och släppa lite på alla tankar på teknik, halvhalter, under- och överskänklar, få hästen att tugga på bettet och göra skänkelvikning :) Man kunde mest bara sitta där och hänga med och förundras över hur härlig den svenska naturen är!
Jag hade tur och fick min favorit Wille. Patricia hade hoppats på Kongur, men fick istället Draimur. Men dom är så charmiga på sitt eget lilla vis var och en av dessa islänningar, så det spelar nästan ingen roll vem av dom man får rida. Alltid lär man sig nåt nytt när man sitter på en ny häst.
Här lite bilder från innan, under och efter ridturen.
Patricia gullar lite med Kongur


Jag & Wille


Patricia med Draimur


Ute i skogen. Här Patricia och Lina


Hela vår grupp förutom Anna. Här syns fr vänster: Moa på Leira, Karin på Taktur, Jag på Wille, Gun-Britt på Kongur och Patricia på Draimur. Lina (vår hjälpinstruktör) håller i kameran


Glad och lycklig i själen efter en underbar tur som avslutades med en lång och snabb galopp!


Kongur - Patricias älskling


Wille rullar sig i leran efter det att jag borstat honom - Tack Wille :)

Jag är så glad att Patricia kom till oss för annars hade jag nog inte tagit upp ridningen igen, även om jag tänkt på det i flera år :) Och jag rekommenderar det starkt till andra! Man blir glad i själen av att vara nära dom här stora djuren.
Kram Kram
//M//

2 kommentarer

Heather L

10 May 2012 01:53

Jag hoppas att borja rida igen till sommaren!



kram

Mia

14 May 2012 21:23

Ja, gör det Heather! Det är SÅ mysigt och bra för själen :)

Kommentera

Publiceras ej