Vem där?

0kommentarer

Nu när min käre man ska åka och jobba i Afghanistan så har jag också börjat ställa om mig mentalt, d.v.s jag läser böcker om landet och om kvinnosituationen där, jag kollar in SAK:s hemsida lite då & då och försöker liksom, tja bara intressera mig. Jag har ju tänkt att jag nån gång ska åka och hälsa på Anders i Kabul och då gäller det att vara förberedd.

Ja, det ÄR jag - jag lovar :) Gillar jag att vara klädd i burka? Svar: Nej! Så DET tänker jag inte vara i alla fall när jag hälsar på

Men man får nog vara på sin vakt; det finns många, i våra ögon, konstiga regler att följa, speciellt när du är kvinna. Är nog ingen idé att packa ner den kort-korta kjolen och dom höga klackarna. Nä, det får bli brallor, långkjol och gympadojor, tror jag. Äh, vi får väl se vad det blir - det löser sig nog.

Var ute på promenad på lunchen häromdagen och när jag gick genom stadsparken vid lasarettet så hade massor av duvor samlats på ett enda ställe och satt och pickade frön. Det var en fin naturbild tyckte jag, så jag knäppte en bild med mobilen.
Våren är härlig

// M //

Kommentera

Publiceras ej