Vintage shopping idag!

0kommentarer

Löning igår = härligt! Januari är ju en fattigmans månad för oss alla lite till mans och man kanske känner att man ändå inte kan göra så jättestora utsvävningar med plånboken. Men idag så var jag och min goa vän Camilla på samhället (ja, man säger så i Rättvik. Att säga stan eller city vore strängt förbjudet) och jag fick en sån lust att svänga förbi Erikshjälpen som säljer begagnat och 2nd hand.
 
Efter att ha kollat in läget och strosat omkring en stund så hände det som brukar hända mig lite titt som tätt; jag bara "gick på" den här urhäftiga klänningen i värsta Miss Li stil. Kollade lappen bak i nacken och..jodå, det var en storlek 38 - Perfekt! 
 
Nu har ju jag egentligen inte samma klädsmak som Miss Li, men det var nåt med den här klänningen som gjorde att jag bara inte kunde förmå mig att hänga tillbaka den och att INTE prova den, även om den känns lite vågad.
 
Visst är det underbara färger?
 
Tror att den kommer att bli en favorit bland mina klänningar och att den är snygg både med stövlar och en sko. Priset då? 195 kronor fick jag ge, vilket jag tycker var ett mycket bra pris för denna minst sagt originella skapelse. Och som sagt, ett lagomt klädfynd i januari månad!
 
Camilla fyndade också; böcker och gosedjur till minstingen Pontus.
 
Efter shoppingen var vi och fikade på vårt favvo-fik, nämligen Södergården som ligger efter Storgatan mitt i Rättvik. Och sen blev det några nya gröna växter att förgylla några av mina fönster med!
 
//M//
 

Kommentera

Publiceras ej